2019-03 Uutiskirje

Kuten tiedätte, asumme Juudean kukkuloilla, Mevasseret Siionissa, joka merkitsee: ”viedä ilosanomaa Siionille”. Täällä Jerusalemin esikaupunkialueella meillä on majatalo, jonka olemme aina kokeneet olevan ”särkyneiden sydämien majatalo”, koska Jumala on saanut monia ihmisiä koskettaa ja eheyttää. Talossamme evankeliumin ilosanoma on tavoittanut niin juutalaisia, arabeja kuin kristittyjäkin.

Majoitustyömme kautta olemme saaneet ostaa rakennusmateriaalia voidaksemme jotenkin viedä projektin päätökseen ottaen huomioon, että rakennusluvat päättyivät tammikuussa 2019. Nyt kun ulkoiset seikat ovat miltei valmiit, niin sisätiloja voi rakentaa pikku hiljaa ilman viranomaisten painetta. 

Uneni

Työmme on kohdistunut ystävyysevankeliointiin, särkyneiden sydämien auttamiseen. Annan tässä yhteydessä yhden esim. Eräänä päivänä meille majoittui lapsiperhe, ja jonkun ajan kuluttua huomasimme, että perhe ei ole tasapainossa ja tarvitsee apua. Jumala, joka on hyvin hienotunteinen näytti minulle merkityksellisen unen kyseisestä perheestä. Ymmärsin heti mikä oli viesti ja kuinka minun tulisi toimia, tietäen että aihe on hyvin arkaluontoinen. Pyysin Herraa vahvistamaan puheensa ja tapahtui, että kaksi ihmistä eri maista alkoivat puhumaan minulle suuntaan joka oli selkeätä vahvistusta uneeni. Tiesin tarkasti kuinka heitä tuli lähestyä. Ihmeellisesti kaikki tapahtumat vahvistivat niin perhettä kuin minuakin. Perhe on jäänyt sydämelleni ja olen heihin edelleen yhteydessä. Jumala yksin pystyy eheyttämään särkyneet sydämet! Me saamme toimia Hänen kätensä jatkeena rakkaudella voideltuina.

Miksi tämä majatalo

Suru, läheisen menettäminen, orvot ja lesket, hylätyksi tulleet esim. avioeron kautta, sairaus, rankat elämän kokemukset, ym…vaikuttavat meidän tunne elämäämme synnyttäen erilaisia negatiivisia vaikutteita. Tämä johtaa epätoivoon, itsensä arvostaminen häviää, hengellinen auktoriteetti menettää tehokkuutensa, identiteettimme Herrassamme kärsii. Tulee vaikeuksia tehdä päätöksiä ja yhteisössä elämisen laatu menettää kosketuksensa. Raskaat kokemukset tyhjentävät voimavaramme niin että päivittäiset rutiinit tulevat jopa sietämättömiksi. Meidän sydämen halu on auttaa ihmisiä  kääntämään vaikeat elämänvaiheet voitoksi, ja näin tuoden kiitoksen ja kunnian Jumalalle.

Älä häpeä tuoda esille tunteitasi, pettymystäsi, kipuasi, suuttumustasi, katkeruuttasi, sillä se on ihan luonnollinen tapa reagoida ja Jumala hyväksyy sinut sellaisena. Ei me uskovaiset olla yliluonnollisia ihmisiä. Jumala sinua rakastaa äärettömästi ja Hänen rakkautensa on ehdoton. Pidä katseesi kohdistettuna Herraan, ei ihmisiin! 

Niin paljon kun tähtiä on taivaassa, niin paljon Hänellä on hyviä ajatuksia sinua kohtaan. Elämän koulu on rankin tie, jossa oppii vaikka ei kaikkea voi ymmärtää tässä ajassa. Nöyrä asenne, avoin sydän ja rehelliset tunteet auttavat eteenpäin. Muista, että Jumala ei kaivele menneitä ja kun Hän antaa anteeksi, niin Hän unohtaa kaikki mitä on tapahtunut. Meille ei ole annettu sellaista arvovaltaa, mikä on yli Jumalan, tuomitsemalla itseämme. Opi Jumalan armosta ja opi Hänen rakkaudestaan sinua kohtaan.

Ihmisten ilkeä ja negatiivinen käyttäytyminen heijastaa heidän kipuansa – eihän tuomita vaan rakastetaan! Rakastetaan niin kuin Herra rakastaa, ilman ehtoja. Anna Jumalan rakkauden tehdä työtä ja rukoile. Herra on luvannut kuljettaa niitä jotka rukouksin kulkevat. Luota, usko, rakasta Yeshuan antamalla rakkaudella!

Kuinka toteutamme kutsumuksemme?

Aviomiehelläni, Efraimilla, on aina ollut sydämellä opettaa Raamattua, auttaa sielunhoidossa, sekä rukoilla ihmisten puolesta.  Häntä on hyvin helppo lähestyä ja hän jaksaa kuunnella, lohduttaa ja opastaa. Miehelläni on totisesti paimenen sydän ja sen olen huomannut kahdenkymmenenneljän avioliittovuoden aikana.

Majatalossamme, voimme pitää kokouksia, opettaa Raamatun kirjoituksia juutalaisesta identiteetistä, kulttuurista ja historiasta käsin. Järjestää erilaisia seminaareja, kuten sielunhoito ja avioliitto seminaareja. Meillä on mahdollisuus ottaa vastaan armeijan sotilaita, joilla ei ole paikkaa minne mennä shabbatti-vapaalla. Meillä voi myös osallistua shabbatti-aterioihin, ja viettää yhdessä raamatullisia juhlia saaden näin monipuolisia kokemuksia juutalaisen kansan keskellä. 

Toinen ammattini on parturi/kampaaja, sekä kauneusmeikkaaja. Opiskelin Suomessa alaa. Näkynäni on pioneerityö, jossa voisin kodissamme varata huoneen, joka kantaisi nimeä ”The Chamber of The King” eli, ”Kuninkaan huone”. Siellä kohtaisin ”särkyneitä sydämiä”, ihmisiä joilta on viety itsetunto ja eivät enää osaa arvostaa itseänsä. Heitä kaunistettaisiin ulkoisesti sekä autettaisiin vertaistuen, keskustelun ja rukouksen kautta sisäiseen parantumiseen ja eheytymiseen. Olemme tehneet monta vuotta Elämän Puolesta työtä, joka tunnetaan täällä nimellä Bead Chaim. Äidit, jotka ovat päätyneet tekemään abortin tarvitsevat anteeksiantamusta ja sisäistä parantumista. Olemme saaneet itsekin kokea sisäisen eheytymisen tärkeyden kun olemme keskenmenoissa menettäneet kahdeksan lasta. 

Kuka oli kauneuden asiantuntija?

Jos joku tiesi kauneudenhoidon salat, niin se oli kuningatar Ester. Ennen kuin juutalaisneito Ester esiteltiin kuningas Ahasverokselle, hän sai vuoden ajan erilaisia kylpylähoitoja. Kuusi kuukautta häntä hierottiin mirhaöljyllä ja seuraavat kuusi kuukautta palsamiöljyllä (Ester 2:12).

Kun Saban kuningatar teki kuuluisan vierailunsa kuningas Salomon luo, arvokkaiden tuliaisten joukossa oli kultaa, kallisarvoisia kiviä ja palsamiöljyä (1. Kuninkaiden kirja 10:2, 10). Kun kuningas Hiskia puolestaan esitteli ylpeänä aarteitaan Babylonin läheteille, nämä saivat nähdä hopean, kullan ja koko asevaraston lisäksi myös ”palsamiöljyn ja hyvän öljyn” (Jesaja 39:1, 2).

Raamatun kertomukset ja arkeologiset löydöt antavat meille tosiaan välähdyksen siitä, millaista kauneudenhoito oli entisinä aikoina. Raamattu ei tuomitse kosmeettisten aineiden käyttöä eikä kaunistautumista mutta korostaa kohtuullisuutta ja tervemielisyyttä (1. Timoteukselle 2:9).

Olemme käytettävissä

Heinäkuun 3. päivä tulemme Suomeen vierailulle (1-2 kk), ja miellämme haluamme palvella ja ottaa varauksia vastaan pitämään kokouksia, seminaareja, lastenleirejä, ja sapatti-illallisia. 

Toivomme ystävällisesti saavamme teiltä palautetta kirjeeseemme mahdollisimman pian, jotta pääsemme tekemään varaukset hyvissä ajoin ennen kesää.

One Reply to “2019-03 Uutiskirje”

  1. Kiitos🙏💟⛪
    Voin yhtyä täysin sydämin noihin ajatuksiinne.
    Aivan sattumalta kohtasin nämä sivut
    ja tulin tietämään majatalosta,
    joka rakkaudella palvelee,kuin Jeesus esimerkillään on opettanut.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *