[[Site/Publish_:_unsupportedBrowser]]

Shalom rakkaat ystävät!

Yeshua sanoo: ”Minä olen tie ja totuus ja elämä”, Joh. 14:6.
Hän on tullut maailmaan rakkaudessaan lohduttamaan ja antamaan toivoa jokaisen elämään, surun, ahdistuksen, ja toivottomuuden keskellä, kun maallinen tuki ja toivo ovat menettäneet merkityksensä.
Joh. 11:25, 26: Yeshua sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole”.

Gargamel

Rakas ”veljemme” Muhammed (lempinimeltään Gargamel) muutti tästä ajasta pois 7. elokuuta, joka oli Lahjan-nimipäivänä. Uskon, että Jumala meille viestitti jotakin tämän päivämäärän kautta. Heinäkuun lopussa, kun olimme Kajaanissa pitämässä seminaaria Rauhan Majatalossa, niin siellä pyysin ystäviä yhtymään yhteiseen rukoukseen koskien Gargamelia, jotta hän pelastuisi ikuiseen elämään Yeshuan kautta. Heti, seuraavana yönä, näin unessa kuinka hän pelastui ihmeellisellä tavalla varmasta kuolemasta. Herättyäni ymmärsin, että Jumala oli viestittänyt jotakin merkityksellistä. Tiesin, että Herra häntä odottaa taivaan kodissa. Unestani kului puolitoista viikkoa, kunnes Gargamel muutti ajastamme ikuisuuteen. Rakas veljemme oli sanonut isälleni, joka häntä hoiti kuin omaa poikaansa: ”Haluan pyytää Yeshuaa ottamaan minut kotiin”. Isä puhui hänelle Yeshuasta, niin kuin mekin olemme tehneet. Gargamel, oli maan nöyrin ihminen ja jopa oma arabikansansa häntä joskus pahoinpiteli sairaalakuntoon, koska hän ei osannut puolustaa itseänsä. Isä hänet aina löysi, ja vei hänet sairaalaan. Hän oli orpo poika kun isä hänet otti hoiviinsa, ja näin hän sai toimia isän työkollegana Pariisissa 40 pitkää vuotta. Kun isä ilmoitti meille suru-uutisen, niin hän sanoi murtuneena: ”Tänä aamuna, menetin rakkaan poikani, joka oli suuri mies!” Gargamel ei tehnyt ikinä mitään pahaa, hän oli kuin ”enkeli” maan päällä, nöyrä ja luotettava, auttava ja niin palvelualtis. Hän ei edes kehdannut katsoa ihmisiä silmiin, koska ei osannut arvostaa itseänsä. Hän aina halusi nukkua, kuin koira oven edessä. Yritimme aina nostaa hänen itsetuntoansa, mutta hän oli mitä oli elämänsä loppuun asti. Me kaikki häntä itkemme vaikka tiedämme, että Jumala tuli hakemaan väsyneen ”enkelinsä” pois. Hän menehtyi keuhkosyöpään taistellessansa jonkun aikaa, kunnes ei jaksanut enää. Nyt hän iloitsee, ja on terve niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Tämän vuoksi rukoilimmekin, että Yeshua tavoittaisi hänet tavalla ja tasolla, jonka hän pystyisi ymmärtämään koska meidän ihmisten puheet olivat liian vajavaisia näin ”suurelle” miehelle. Hän oli muslimi, joka sai turvapaikan juutalaisesta kodista, ja sitä kautta tutustui juutalaiseen pelastavaan Messiaaseen. Kiitetty olkoon Herramme!
Pyytäisin sinua muistamaan isääni, jolla on ollut todella rankka vuosi ja menetyksiä takana, sekä kokenut jokin aika sitten sydäninfarktin. Isäni Elias järjesti yksin Gargamelin hautajaiset, josta olen ylpeä ja kiitän Jumalaa hänen sydämensä laadusta.

Kiitos ystävyydestä ja uskollisuudestanne

Kaunis kiitos teille, veljet ja sisaret, kun olette osoittaneet rakkautta Valona Maailmalle toimintaamme kohtaan, tai ennen kaikkea Jumalan työtä kohtaan. Sydämemme ovat liikuttuneita, sillä ilman uskollista rukoustukeanne ja kannatustanne emme voisi toimia Suomessa sekä Israelissa. Tekonne paljastavat sydämenne laadun, ja Jumala tietää ja näkee kaiken. Yhdistyksen sääntöjen mukaan voimme ottaa vastaan myös lahjoituksia. Valona Maailmalle yhdistys on kiitollinen kaikesta saamastaan tuesta.

Kutsu opiskelemaan

Muutama viikko sitten yhdessä perheenä olimme kokouksessa, jossa yllättäen saimme koskettavan sanan Herralta, johon muun muassa kuului seuraava sanoma: ”Efraimilla on matkaliput takataskussa mutta ne joutuvat hiukan odottamaan. Ne on valmiina mutta Herra sanoo, että älä käytä niitä ihan vielä. Tästä sanomasta kului hyvin lyhyt aika, ikään kuin kulman takaa, Jumalan johdattamana, Rachel pääsi Parturikampaamo/Kauneusmeikkaaja kouluun, joka on hyvin intensiivinen ja tasokas yksityinen akademia. Sitä koulua ei voi verrata kolmivuotiseen valtion tarjoamaan kampaajakouluun, koska siellä neljässä kuukaudessa opitaan viisi erilaista leikkausmallia, kun tässä yksityisessä 50. Kouluissa on eroavaisuuksia, kun valtion koulussa on monia sivuaineita, niin itse ammattiin keskitytään vasta kolmannella vuodella. Tässä yksityisessä koulussa opinnot kestävät vajaan vuoden, ja jos on ahkera ja menestyy niin voi jopa vähän nopeuttaa opintoja. Henkilökohtaisesti, Rachelilla on aina ollut sydäntä auttaa ja ehostaa niitä, jotka ovat kokeneet murhenäytelmän tai sairauden lyöminä ovat särkyneitä sydämiä, ja eivät jaksa enää hoitaa itseänsä. Tällaiset tilanteet ovat auttaneet ihmisiä jälleen arvostamaan itseänsä Jumalan luomina, toimien ikään kuin ponnahduslautana.
Sosiaalista avustustyötä voi tehdä monessa eri muodossa ja tämä on yksi! Esimerkiksi, Tel-Avivin huonomaineiselta alueelta löytyy turvapaikka naisille, jotka elävät kaduilla. Tuossa paikassa hyväksikäytetyt naiset saavat kokea huolenpitoa ja lämpöä, jotkut ensimmäistä kertaa elämässään. Ainutlaatuinen paikka ympäröi naiset ystävällisyydellä ja rakkaudella. He saavat uuden hiustyylin, kynsihoidon, lämpimän aterian, suihkun ja jopa uudet vaatteet – asioita, jotka ovat tavallisille naisille itsestäänselvyyksiä. On tärkeätä palauttaa se arvo, joka jokaiselle ihmiselle kuuluu. Kun nämä kaduilla elävät naiset saavat kosketuksen vilpittömästä välittämisestä, voi avoimesti keskustella heidän kanssaan Jumalan rakkauden muuttavasta voimasta. Rakastavat, hellät kädet saavat toimia Jumalan käden jatkeena antaen toivoa toivottomiin sydämiin. Rachel, aloitti tämän koulun 4. syyskuuta, joten kiitetään Herraa tästä mahdollisuudesta ja rukoillaan tähän varoja. Jos Herra suo, niin paluuta kotiimme Israeliin suunnittelemme ensikesäksi.

Israel-konferenssi

Saimme pitää muutaman päivän Israel-konferenssin heinäkuun lopussa Kainuun kauniissa järvimaisemissa sijaitsevan kristillisessä koulutus- ja kurssikeskuksessa, Rauhan Majatalossa. Ohjelmaa riitti aamusta iltaan; ylistystä, opetusta, rukousta ja sielunhoitoa. Teemoja oli useita, kuten esim. ”Israelin ja sinun sisäinen parantuminen”, ”päästä irti ja anna Jumalan hallita elämääsi”, ”löydä identiteettisi.” Konferenssi päättyi tunnelmalliseen sapattiateriaan, jonne tuli konferenssin ulkopuolelta runsaasti väkeä. Aterian jälkeen johdatimme juhlavieraita heprealaisella ylistysmusiikilla ylistykseen ja karkeloon.
Oli suurenmoista tutustua toiminnanjohtajaan, Evelyn Hynyseen ja hänen mieheensä Teviin. Työntekijä- ja vastuunkantajajoukko tekevät arvokasta työtä ihmisten auttamiseksi. Israelin kansaa siunataan sanoin ja teoin, ja järjestetään Israel-aiheisia seminaareja.

”Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat”, Mal. 4:2

Kiitetty olet Sinä, Herra, meidän Jumalamme, maailmankaikkeuden Kuningas, joka olet pyhittänyt meidät käskyilläsi ja Jeshua Messiaan verellä ja antanut meille käskyn sysyttää sapattikynttilät.

Kiitetty olet Sinä, Herra, meidän Jumalamme, maailmankaikkeuden Kuningas, joka loit viiniköynnöksen hedelmän.

Kiitos ja rukousaiheet

Kiitämme Jumalaa siitä, että Gargamel saa kokea taivaassa Isän Jumalan rakkautta.
Rukoillaan Rachelin isälle voimaa ja terveyttä.
Kiitämme Jumalaa, että Suomalainen messu on saanut koskettaa syvältä tuhansittain suomalaisia.
Kiitämme, Jumalan tarkasta johdatuksesta Rachelin koulun suhteen.
Siunataan Israelia, hallitustamme, ja messiaanisia seurakuntia maassa.
Kiitämme Jumalaa, että Hän on siunannut ja ilmestynyt seurakuntavierailuissamme.

Suomalainen messu

Lasse Heikkilän säveltämä Suomalaisen messun juhlaversio kiertää ympäri Suomea itsenäisyyden juhlavuoden 2017 kunniaksi juhlaversiona. Elokuun 26. päivän iltana olimme Senaatintorilla esittämässä Suomalaista messua. Tuomiokirkon rappusilla lauloi suurkuoro, jossa laulajia oli 100 kuorosta. Sävelteoksen esitti orkesteri, jossa oli 100 jousisoittajaa, sata käsikellon soittajaa, ja kanteleen soittajia Virosta ja Suomesta. Tunnelma nousi taivaaseen asti, sillä sateenkaari asettui valtioneuvoston linnan ylle tasavallan presidentin puolison, rouva Jenni Haukion koskettavan puheen aikana muistuttamaan meille Jumalan rakkaudesta ja läsnäolosta elämässämme. Sitten kuoron alkaessa laulaa ”Tämä maa” –laulun sanoja; ”käsi on yllä maan Elämän Valtiaan”, tuntui kun aika olisi pysähtynyt, ja sai ihoni nousemaan kananlihalle. Koen itseni etuoikeutetuksi saada olla mukana suomenjuutalaisena Suomalaisessa messussa. Suomen kansan hengellisyys nousee kansamme yhteisistä juurista, ja tästä meidän juhlakiertueemme on muistuttamassa nykypolvea. Rukouksemme on, että Suomi kansakuntana nousee takaisin palvelemaan Israelin Jumalaa ja Israelin Messiasta. Kiertue jatkaa voimakkaasti eteenpäin, ja seuraavat paikkakunnat ovat; Oulu 16.9, Kokkola 17.9, Lapinlahti 23.9, Kuopio 24.9, virrat, 30.9, Ikaalinen 1.10, Rovaniemi 7.10, Keminmaa 8.10, Jyväskylä 28.10, Toholampi 29.10.

Efraim ja Rachel Naggari

Kramim st 35

90805 Mevaseret Zion

ISRAEL

+972(54) 757 7919

Valona maailmalle ry

Hope for Tomorrow - Toivoa huomiseen ry

FI88 1783 3000 0159 12

Poliisihallituksen myöntämä rahankeräyslupa numero RA/2017/152